Revisió general
Aquesta pràctica està dedicada a dues tasques complementàries.
En primer lloc aquells grups o persones que tenen alguna pràctica o part de pràctica pendent poden aprofitar per completar-la.
En segon lloc es demana que es revisen els comentaris generals de cadascuna de les pràctiques anteriors i es posi un comentari al blog indicant els aspectes que afecten directament al treball concret presentat pel grup.
Amb aquesta pràctica acabem les del segon trimestre destinades a analitzar els mitjans de comunicació.
El tercer trimestre, on desenvoluparem les tecnologies de la informació i comunicació mitjançant una pràctica global consistent en un multimèdia preparat per cada grup, tindrà una dinàmica diferent on cada setmana dedicarem temps als diferents apartats necessaris per poder portar a bon port l'experiència: disseny i planificació general, edició d'imatge, edició de so.....
34 Comments:
-No treure conclusions que es deduixen de les dades sinò donar nomès una opinió.
-No donar opcions per a que els responsables de l'empresa decideixen.
Aquests són els fallos comesos pel grup maria jose i joschy! al comentari del final només vam ficar una opinió perquè la ultima part del treball no l'haviem entés del tot bé. Pel mateix motiu tampoc no vam ficar idees per a l'empresa.
joschy heinlin
En aquesta pràctica, la cinc, també ha hagut un fallo que segurament molta gent ha comès, ja quee la pràctica va ser molt complicada també:
-no detectar que la navegació es composta i el nivell de interactivitat el 3 així com, de vegades, barrejar opinions estètiques amb criteris tècnics.
Ni vam pensar que la navegació podia haver sigut doble.
joschy heinlin
PRÀCTICA 1: esta bé ja que amb posat el comentari en global e tota la pràctica.
PRÀCTICA 2: no ham distingit entre nacional i internacional.
PRÀCTICA 3: està bé, sobre les fotografies la primera més o menys ens hem arrimat al que volia reflexar però a les altres dues em posat unes opinions molt diferents del que volen significar.
PRÀCTICA 4: més o menys ens vam arrimar al nº de escenes que hi havia aunque ens vam equivocar a l'hora de posar el nom i el que descrivia cada escena.
PRÀCTICA 5: em fet bé lo de la navegació composta així que la errada més freqüent nosaltres no la hem comes.
PRÀCTICA 6: no hem comparat els mitjans de comunicació entre ells i els hem descrit cadascun per la seva part.
sara, oscar & eli. 4t-C
En la majoria de practiques no he crec que no he comes les errades que s'exposen en el block. Però per exemple una de les errades que vaig tenir va ser no comparar els diferents mitjans de comunicació, ja que sols vaig fer els vaig analitzar per separat.
En la practica del multimedia, vaig errar amb el tipus de navegació, no adonantme que es tractava d'una navegació composta.
En general no he tingut molts de problemes amb les practiques
crec que la pràctica més difícil va ser la 5, però al mateix temps va ser la més divertida. Va ser una pràctica més diferent, més entretinguda. Al igual que a les altres pràctiques de mitjans de comunicació, que també veiem imatges, crec que aquesta va ser diferent, perquè va ser una pràctica on també hem treballat anteriorment, i ara ens a fet gràcia veurens al video. Trobo que totes les pràctiques han tingut el seu punt complicat, però que apart de la 5, la resta de les pràctiques també han estat bé.
Cristina-A4
Crec que al meu comentari em baso massa en la meva opinió i no em tindria que basar tant ja que no totes les persones que voldran comprar aquests volis pensen com jo o tenen la mateixa opinió. A més tampoc dono diferents opcions per tal que el propietari de l'empresa pugui escollir.
AnnaC
La pràctica 1 i 2 no les hem pogut comparar perquè vam canviar el disquet per problemes tècnics i no les tenim guardades.
En la pràctica 3 ens vam equivocar en en les preguntes encadenades i preparades.
En la pràctica 4 ens vam equivocar en el canvi de plans, en vam posar més dels que hi havia.
En la pràcica 5 ens vam equivocar de nivell, vam posar que era quart en canvi de tercer.
A-1 lluc i angiba
A la pràctica 1, mos hem dixat les opcions per als empresaris, pero en canvi, hem posat conclusió i opinió. A la pràctica 3, mos hem equivocat en unes poques preguntes, però algunes eren dubtoses i no ho sabiem. La pràctica 4 està prou ben feta. Per lo demés, hem fet les pràctiques prou bé.
brusca i marta
En la pràctica 1 el nostre error va ser no posar el nom de l'arxiu al diquet. Creiem convenient que com era la primera pràctica no li vam posar nom. Per lo altre, ho tenim prou bé.
En la pràctica 2, no hem posat si es política o d'altres, però d'alguna manera ho hem identificat dels esports, el temps, etc... No hem comentat de que és d'un altre país, i per això és més llarg i ho fan amb música.
De la pràctica 3 l'ordre de les preguntes el tenim mal, respecte als comentaris de la pelota basca, ho tenim semblant, pero no igual.
Respecte la pràctica 4 tenim bé les escenes. L'unic que pot ser ens hem equivocat confundint-les però el nombre és exacte.
La pràctica 5 la tenim bé. Respecte la nota serà per petites errades pero pel comentari del professor podem dir que està prou bé. I no tenim res d'erroni del que comenta.
I per últim a la pràctica 6 no li hem donat molta importància a la comparació, però la pràctica l'hem fet d'una manera que ho donava a veure. També dir que estic content amb les notes, noto que ja estic més acostumbrat amb les pràctiques i que m'han nat molt millor que l'anterior trimestre.
4tC-11 "TONI"
Les tres primeres practiques ens han anat prou bé, la 4rta la va fer Alba tot sola, i la 5na encara no l'hem pogut fer ningun dels dos perque no estavem, ho modificarem avui o dema.La practica 6 no vam tenir temps de acavar-la perque l'ordinado no anava bé i només podeiem sentir els programes de televisior i radio un, de manera que ho vam tenir que fica dos vegades i no vam tenir temps, vam deixa una provisional i avui l'hem canviat.
Alba i Verdú
Pràctica 1:
Hem posat conclusions extretes dels gràfics i potser l'opinió i les opcions per als empresaris han estat una mica escasses.
Pràctica 2:
Ens hem deixat les diferències entre nacionals, internacionals...
Pràctica 3:
Ens hem errat en unes quantes preguntes a l'hora de dir si són preparades o encadenades. També, amb el de la pelota vasca, la intenció de la tercera fotografia no ha estat massa encertat.
Pràctica 4:
aquesta pràctica crec que estava prou bé, però possiblement hagués posat més escenes de les que pertocava.
Pràctica 5:
Ens hem equivocat amb el nivell d'interactivitat i la navegació hem posat de què consta la composta però en cap moment hem dit que és composta.
Pràctica 6:
Potser el que faltaria és comparar una mica més perquè sí que hem contrastat la manera d'un mitjà o de l'altre però no hem tingut massa en compte els aspectes tècnics treballats a classe.
AnnaI
Trobo que en los comentaris no especifico mol el que vull dona a entendre ja que sempre acabo tart i ho haig de fer en preses. Tamé me he ai ficat comentaris que no estan conplets del tot.
xavier a10
Pràctica 1:
He donat nomes una opinió, i no he tret una conclusió.
Practica 2:
No he comparat l'anunci de colòmbia amb el d'aqui.
Pràctica 3:
M'he equviocat en algunes preguntes encadenades i preparades. L'ultima fotografia no l'he comparat molt be.
pràctica 4:
Les escenes coincideixen en nombre, però el contingut no exactament.
practica 5:
El nivell d'interactivitat l'he posat malament, m'havia entes malament la qüestio.
pràctica 6:
casi no he comparat entre uns mitjans i els altres, ja que ho he fet independentment un de l'altre, potser això va l'error.
a-7 Raül
PRACTICA 5
2a part:
1-Destinataris del multimèdia:
Als professors.
2-Integració dels diferents llenguatges:
Tractament visual: Estan ben escollides les imatges i ben distruibuides per la pantalla.
Tractament sonor: La veu es sent una mica malament, però això es a causa de que està gravat directament de la càmera i no en veu en off.
Tractament textual: Creem que s’hagués tingut que posar d’un altre color més viu les lletres per a que destaqués damunt del vídeo.
Equilibri entre llenguatges: Pensem que sí que està ben equilibrat, que hi ha una mica de tot.
Adequació de l’ús de cada llenguatge: Sí, creem que està ben repartit, i que està ben triat lo que és en vídeo, en imatges o en text.
3-Interface
Intuïtiva?:és amigable perquè no té cap dificultat, uniforme perquè té tota l’estona el mateix color de fons i vital perquè la mobilitat de les icones criden l’atenció en tot moment.
Color de fons adequat?: és un color trist i seriós. És adequat per a una pàgina a la qual tenen accés els professors i no té altra finalitat que l’educativa.
Selecció d’icones: són molt intuïtives i originals.
Col•locació de les icones: estan col•locades a unes distàncies agradables a la vista.
Funció dels botons: s’entenen molt bé quines són les funcions que podem fer amb cada botó perquè les icones simbolitzen el que es pot fer amb cada aplicació.
Tipus de lletra y mida: és un tipus de lletra visible i entenedora amb la qual ningú ha de tenir cap tipus de problema a l’hora d’entendre-ho.
4-Navegació:
Tipus de Navegació: compost
Adequació dels menús: Són adequats perquè sinó ens costaria molt anar d’un lloc a l’altre.
Els enllaços funcionen? Sí.
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? En el moment de tornar al menú, que hem tingut que buscar quina icona era.
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? No, és molt fàcil navegar, perquè està ben clar.
5-Interactivitat:
Nivell d’interactivitat: nivell 4t
Té ’usuari el control adient?: Sí
On es produeix? Sobretot a anotacions on l’ordinador segons les anotacions dels professors escull les respostes més adients.
B-2
Continuació pràctica número 5:
Selecció d’icones: adequada a la temàtica i a l’opció per escollir.
Navegar simbolitzat amb un vaixell
Per imprimir un polp amb tinta...
Col•locació de les icones: acertada, ja que al estar a un costat no molesten ni distrauen l’atenció del text.
Funció dels botons:
Tipus de lletra y mida: gran i entenedora.
IV.-Navegació:
Tipus de Navegació: composta
Adequació dels menús: Estan col•locats al principi de cada aplicació i s’hi pot anar quan es vol.
Els enllaços funcionen? sí
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? No
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? No, esta ben indicat.
V.-Interactivitat:
Nivell d’interactivitat: nivell 3
Té ’usuari el control adient?: Sí
On es produeix? Bàsicament en decidir el camí que es vol seguir, elegint si vol veure els videos, o per exemple, quan busca el tema que li interessa mirant les anotacions.
4rtB-1
pràctica 2:
no vam sentir molt bé quan començava una notícia nova.
pràctica 3:
Ens vam equivocar en el significat de la última fotografia.
pràctica 4:
ens va anar prou bé.
pràctica 5:
ens vam equivocar en el nivell d'interactivitat.
pràctica 6:
ens va faltar comparar més tots els mitjans de comunicació.
eugeni i mascha
Continuació pràctica 4
ANÀLISI DE TELEVISIÓ:
La presentació resulta atractiva? Per què?
Sí, perquè és molt més interessant la història veient-la a través d’aquest programa que elegeix fets interessants i els explica utilitzant diferents mètodes més atraients.
Fixeu-vos en les transicions de temps (actualitat i passat), d’imatges (Mapes, reconstruccions teatrals, viatge al present) i de so (música adequada a cada part). Comenteu-les.
El programa utilitza el contrast del present i el passat per a que no es faci molt monòton i el telespectador no “desconecti” en cap moment. També utilitza altres recursos com mapes, reconstruccions teatrals, etc. per a ajudar a que sigui més entenedora l’explicació. En quant al so s’utilitza música que recorda al temps on ens volen situar.
El guió
El guió es basa en alguna historieta de l’època que es vol explicar. Contrasta les explicacions del presentador amb representacions per a que sigui més gràfic i no tan monòton. El canvi present-pasat és també per fer el programa més dinàmic i permet explicar en què ha influit aquell fet en el present i explicar com han canviat les coses des de llavors i que van fer bé o que no van tenir en compte.
És canvia molt d’escenari (15 canvis d’escena en 12 min.) per tant les explicacions són escuetes i només recullen l’imprescindible, van acompanyades d’entrevistes i mapes o fotografies per a que no sigui tant repetitiva l’estructura.
4b-1
PRÀCTICA 1
Els joves entre 14-16 anys el qué més valoren en un bolígraf és la forma, que sigui varat i què escrigue bé. Tot-hi que si tenim un boligraf més car, però que escriu bé i té un diseny atractiu igualment ens el comparan per que a la llarga els surtiria rendible per totes les seves qualitats i ens el tornarien a comprar
B-2
REVISIÓ PRÀCTIQUES FETES
PRÀCTICA 2:
Vam creure que a la notícia que li donarien més importància era a la del periodista mort quan a la que se li va donar després més importància va ser a la del dia de la dona treballadora.
PRÀCTICA 4:
No la vam poder acabar per falta de temps.
PRÀCTICA 5:
No la vam poder acabar per falta de temps, potser li vam donar més importància a l’aparenca que a la tècnica.
PRÀCTICA 6:
No comparem gaire els mitjans a mès, nosaltres, al ser del grup B, no vam poder accedir a les pàgines d’internet perquè havien estat actualitzades.
4rt-B1
El anunci del Corte Inglés a quin tipus de client va dirigit?
A un home adult amb un nivell econòmic elevat, perquè eren marques cares i les peces de vestir: trajes i camises, eren per a homes.
I el de movistar?
Era dirigit a joves, tant nois com noies, amb un nivell econòmic mitjà, perquè en l’anunci sortia una parella d’adults queixant-se d’uns joves que estaven de festa.
L'anunci de l'alka Seltzer és de Colòmbia. Quines diferències noteu?
La diferència principal és que està musicat amb un tipus de música que agrada a Colombia, un país molt “fiestero”, i aquí som més seriosos. És el doble de llarga que les altres, que duren la meitat de temps, ja que les d’Espanya van directes al seu objectiu i aquesta, encara que s’enten el que vol anunciar, es tarda més en entendre-ho.
Quants segons dura cadascú dels tres anuncis?
Anunci del Corte Inglès: 20 segons
Anunci de Movistar: 20 segons
Anunci Alka Seltzer: 39 segons
NOTICIES:
· Quantes notícies es presenten?
8 notícies
·De quin tipus és cadascuna? En quin orde es presenten?
1- Nacional Espanyola
2- Internacional
3- Internacional
4- Nacional de Catalunya
5- Esports
6- Esports
7- Esports
8- Temps
• En quin ordre es presenten?
Estatals, internacionals I comarcals.
• Quina durada té cada presentació?
1- 12 s
2- 20 s
3- 14 s
4- 14 s
5- 13 s
6- 14 s
7- 10 s
8- 14 s
• Cada quant de temps canvia la veu?
Quan passa de notícies a esports, i al temps. Dona, Home, dona.
• A quina notícia penseu que se li donarà més importància quan es desenvolupin?
La del presentador mort d’Antena 3 perquè la seva introducció és més llarga que les altres i la presentadora li dóna més emfasis.
B-2
La pràctica de dalt, gup B-2 és la pràctica 2.
PRÀCTICA 2
En la nostra pràctica en fet el fallo respecte de l'anunci de Colòmbia ja que l'hem disscriminat un poc pel fet de que pensem que som un poc superiors en alguns aspectes
PRACTICA 5
No vam tenir temps d'acavar-la
PRACTICA 6
En aquesta pràctica vam analitzar-la més com una opinió personal que com un alnàlisi
En general en les nostres pràctiques ens bassem masa en les opinions personals i pot ser ho hauriem de veure des d'un altre punt de vista
b9 Josep i Gemma
ANÀLISI D’UN MULTIMÈDIA.
I.-Destinataris del multimèdia: Professors.
II.-Integració dels diferents llenguatges:
Tractament visual: Té una bona presentació
Tractament sonor: És un so relaxant, però acaba sen una mica pesat.
Tractament textual: Està prou be alhora de l’organitzacio.
Equilibri entre llenguatges: Trobem que el sonor no està a l’altura dels altres dos.:
III.-Interface
Intuïtiva?: Sí, bastant.
Color de fons adequat?: Si perquè te un color suau que no cansa la vista.
Selecció d’icones: Sí, és refereixen al contingut que hi ha dins.
Col•locació de les icones: Separades i ven organitzades.
Funció dels botons: Accedir al contingut de les icones.
Tipus de lletra y mida: És bo ,és clara i es veu bé.
IV.-Navegació:
Tipus de Navegació: és composta
Adequació dels menús:
Els enllaços funcionen? Sí.
Es té la sensació de trobar-se perdut en algun moment? Alguna vegada ja que els menus no tenen un titol en gran.
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? No.
V.-Interactivitat:
Nivell d’interactivitat: 2
Té l’usuari el control adient?: Sí.
On es produeix? En els menús.
fabiola annaB B12
la practica anterior es la número 5 que no l'haviem pogut fer.
ERRORS:
Pràctica 1 -> He tret conclusions que no feien falta i no he donat la meva opinió.
Pràctica 2 -> No he distingit bé entre notícies nacionals i internacionals.
Pràctica 3 -> Els paràgrafs de l'entrevista els tinc, quasi bé, tots malament. Al reportatge vaig ficar que no tenia ganxo quan en té.
Pràctica 4 -> No em va donar temps a acabar-la.
Pràctica 5 -> Està bé.
Pràctica 6 -> Està bé.
Didac
Practica-6 Comparació de mitjans
El diari:
Ens vol donar un missatge de tranquilitat i hens diu que han analisat moltes aus i totes han donat negatiu.
La ràdio:
Ens dona un missatge d’alarma, es bastant específic ja que es explicat per un expert. La notícia va dirigida basicament a la població catalana.
Tv-1:
Es una notícia que esta feta de cara a ser un poc còmica de cara a fer una burla als politics.
Tv-2:
En aquest cas no es una notícia sino que be a ser gairebé un debat, en que es vol fer una crítica sobre com s’esta duent a terme aquest conflicte, i també ens dona un missatge de calma.
Multimèdia:
És un multimèdia explicatiu sobre el virus de la grip aviària.
Hi han 3 enllaços, dels quals 2 no funcionen.
Internet-1:
No podem accedir a la web ja que no està disponible.
Internet-2:
És un comentari d’una persona que ens dona la seva opinio, ja que segurament li deu interesar aquest temal. Actualment ningu li ha deixat cap comentari.
fabiola annaB B12
Pràctica 1:
Les errades van ser:
No donar opcions per a que els responsables de l'empresa decidís in i no ajustar la vista preliminar d'impressió.
Practica 2:
Aquesta practica la vaig fer a casa meva, ja que aquest dia no havia vingut a classe. No vaig distinguir entre: nacionals, internacionals, locals...
Pràctica 3:
No vaig explicar bé les imatges.
Pràctica 4:
No em va donar temps acabar la part de guió i el muntatge.
Pràctica 5:
No he sabut detectar que la navegació es composta i el nivell de interactivitat.
Pràctica 6:
No vaig fer una bona conparació. No vam poder accedir als blogs d’Internet ja que els havien tret.
B-8 Sara Q
PRÀCTICA 1: No hem donat opcions a l’empresa.
PRÀCTICA 2: Aquesta està practicamen ben feta.
PRÀCTICA 3:Ens vam equivocar amb el tipus de respostes ja que totes eren curtes. En quan a si es preparada o encadenada està ben fet.
PRÀCTICA 4: La pràctica la vam fer bé, però no la vam poder acabar per falta de temps, ens va faltar ficar el comentari sobre el guió que el vam posar a la semana següent.
PRÀCTICA 5: Ens vam equivocar amb el tipus de navegació i el nivell d’interactivitat que era 3, vam posar que era 1.
PRÀCTICA 6: Ens vam equivocar i vam fer una descripció, i no ho vam comparar.
JordiR Andrea 4b11
AMPLIACIÓ PRÀCTICA 3
Aspectes comuns:
-Titulars:
Els titulars tenen bastant de ganxo, ja que amb l’exemple clar del titular que diu: ”La nostra missió són els efectes impossibles” creiem que dóna ganes de llegir l’entrevista.
-Mida i nombre dels paràgrafs.
Trobem que la mida dels paràgrafs i lletra està bé perquè és entenedora però, els titulars creiem que haurien de ser més grans respecte a l’entrevista en general.
-Estil d'escriptura. Registre
En la majoria de preguntes l’entrevistador utilitza un llenguatge bastant col•loquial, però en alguns trams de l’entrevista sorgeix un llenguatge més cult o més tècnic.
Aspectes específics:
Entrevista: Ritme de preguntes preparades i encadenades, per exemple P-E-E....
L’entrevistador ha seguit aquesta forma en les preguntes:
P-E-E-E-P-P-P-E-P-P-P-P-E-P-P-E
Reportatge: Es nota clarament el que és informació i el que és opinió
Es distingeix prou bé que l’entrevistador dóna la seva opinió personal al principi i al final de l’entrevista i la informació és explicada al mig.
En la primera imatge sobre “La Pelota Vasca” volen dirigir-se als polítics per aconseguir que parlin amb el grup terrorista ETA. En la segona imatge ens ensenya el contrari de l’anterior, com els polítics no consegueixen el diàleg i per tant es van causant morts. I en la tercera imatge, és el cartell de la pel•lícula i ens vol dir que el país ha d’espavilar-se per sortir d’aquest infern i ho fa ensenyant aquesta fotografia del joc.
REVISIÓ GENERAL
-Pràctica 1
La errada més freqüent del nostre grup ha segut no treure conclusions sobre les nostres respostes de les dades.
-Pràctica 2
El nostre grup en aquesta pràctica no vam explicar molt detalladament les dues notícies i també en algunes vam tenir dificultat alhora de dir si era nacional, internacional, etc.
-Pràctica 3
Aquesta pràctica nostra l’hem acabat avui per això ja hem vist els errors dels nostres companys i hem procurat no fer tants errors.
-Pràctica 4
No vam tenir molt de temps per acabar-la i ens va faltar la meitat de la pràctica.
-Pràctica 5
Ens vam deixar de dir que el nivell d’interactivitat era el 3
-Pràctica 6
en aquesta vam tenir la dificultat d'accedir a certes informacions d’internet per fer-ho més tard i aleshores no vam tenir una pràctica tan extensa.
lara dimitro b-7
Errors de les pràctiques:
Practica 1: No hem tret conclusions que es deduixen de les dades sinò hem donat nomès una opinió.
Practica 2: No assenyalem les diferències entre nacionals, internacionals, locals...
Practica 3: Ens hem equivocat en alguns detalls com ara que els paragrafs eren tots curs no hem sapigut diferenciar el curt en el llerg.
Practica 4: No hem distingit les escenes i el temps.
Practica 5: Aquesta practica l’hem fet ara .
Practica 6: Aquesta practica l’hem fet ara .
Fabiola-annaB B12
AMPLIACIÓ PRÀCTICA 5
IV.-Navegació:
Tipus de Navegació: composta
Adequació dels menús: són adequats perquè si no fos així ens seria difícil anar d’un lloc a l’altre.
Els enllaços funcionen? sí
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? Creiem que està tot prou ben indicat.
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? En algun moment pareixes perdut però t’hi trobes de seguida
V.-Interactivitat:
Nivell d’interactivitat: 3
Té ’usuari el control adient?: sí, ja que vas per on tu vols
On es produeix? Des del començament del multimèdia
lara dimitro b-7
AMPLIACIÓ DEL MEU COMENTARI:
Pràctica 3 -> En un principi havia ficat que el titular del reportatge no tenia ganxo però un cop corregit he vist que en tenia. No sabia el significat de la paraula inodoro, però ara que la sé, puc dir que té ganxo perque un bosc no se'n pot anar per l'inodoro, i el lector pensa... "A vore que vol dir amb aquesta paraula...".
DIDAC
AMPLIACIÓ DEL COMENTARI A LA PRÀCTICA 6
Ens ha faltat dir que la premsa a compració de la televisó i la ràdio, va dirigida a un grup reduït de gent i els atres a un més extens per això també la informació és diferent.
lara dimitro b-7
Practica 6- 2n trimestre
Hem vist els diferents punts de vista, amb sentit d’humor, amb intencions d’alarma i amb intencions de treure la temor dient que tot es un negoci.
En quan al primer article de premsa, podem dir que amb la imatge que surt, intenta donar la senyal d’alarma, però d’una manera més suau, ficant al titular que de totes les aus analitzades no n’hi ha cap que doni positiu.
En el segon article, el de la ràdio, també intenten donar la senyal d’alarma, sobretot a les nostres terres, per l’Ebre. Però també suavitza la situació dient el mateix, que per el moment no hi ha cap cas positiu.
El tercer article, el de la televiso, que surt el programa de “las noticias del guinyol” es un enfocament totalment irònic, no dona cap senyal d’alerta, intenta treure-li importància mitjançant el sentit d’humor.
En el quart article, també de televisió, al programa “la nit al dia” entrevisten a un metge, que diu que no hi ha perill, que es molt difícil que arrive a Espanya i que si arrives, amb els controls i tot seria molt difícil que es contagien les persones.
El següent article, era un flash informatiu, no donava alarma ni deia si era perillós, explicava la manera com ho agafen les aus i com es comporta el virus dintre del seu cos, era únicament informatiu.
En el sisè article, es un blog, on hi havia un comentari, però el que diu es que l’unica manera de prevenir ningun problema es informar-nos, no adverteix si es perillosa o no, diu que hi tindria que haver més informació facilitada per als usuaris.
L’últim article, també es un blog on diu que ens alerten massa, que es un negoci perquè la gent m’entres te temor compra coses per informar-se que no serveixen per a res, diu que es molt difícil que ens puguem contagia, tenen que coincidir molts de factor alhora.
alba i verdu
<< Home